Strona sponsorowana przez: [HOME]  
- serwis i sprzedaż sprzętu komputerowego

 

- opieka serwisowa
- okablowanie budynków, sieci komputerowe

ZACHODNIA OBWODNICA GORZOWA W CIĄGU DROGI S3

Plan obwodnicy w Google MAPS Nowe zdjęcia - 21.12.2008
   

Zdjęcia:

 
2005 2006 2007 2008
wrzesień - październik marzec - kwiecień styczeń - kwiecień czerwiec
listopad - grudzień maj - czerwiec czerwiec - lipiec listopad
  lipiec - sierpień sierpień - wrzesień grudzień
  wrzesień - grudzień październik - listopad  
   
  Inne strony o obwodnicy zobaczysz tutaj. Więcej na temat obwodnicy i drogi S3 znajdziesz tutaj i tutaj

Strona o drodze ekspresowej S3 -Szczecin Gorzów
Obwodnica już otwarta (12.2007)  
Problemy z obwodnicą (01-06.2008)

 

   
Zobacz też moje strony:  

Przebudowa Mostu Staromiejskiego i układu komunikacyjnego dzielnicy Zamoście. Gorzów - Ciekawe miejsca.

 

Jeśli nie zaznaczono inaczej, wszystkie zdjęcia oraz teksty - FORTI ©

 
         
Obwodnica Gorzowa - Zdjęcia z budowy 2005-2007 (2008)

 

         
       

Wiadukty WD4 i WD5 (03.08.2007)

Plan przebiegu  obwodnicy


Aby ułatwić lokalizację miejsc uwidocznionych na zdjęciach, wszystkie opisy odnoszą się do najbliższego wiaduktu (WD) . [wyświetl plan] [plan w Google Maps]

  
         
       
09.2005 - 10.2005        

         
  S3_1941.jpg (72721 bytes) S3_1944.jpg (77301 bytes) S3_1922.jpg (45219 bytes) S3_1921.jpg (41023 bytes)
  Wiadukt WD1 w budowie - widok w kierunku Szczecina (09.05) Prawie gotowy nasyp drogi przed WD1 (09.05) Widok z projektowanego WD3 w kierunku WD1 (09.05) Widok z projektowanego WD3 w kierunku WD1 (09.05)
S3_1920.jpg (47752 bytes) S3_1930.jpg (47936 bytes) S3_1926.jpg (59600 bytes) S3_1945.jpg (64502 bytes) S3_1946.jpg (62094 bytes)
Widok z projektowanego WD3 w kierunku WD (09.05) Prace ziemne między WD3 a WD (widok  z WD w kier WD3)  (09.05) Prace ziemne przy WD widok w kier północnym (09.05) Prace ziemne przy WD  widok w kier północnym (09.05) Prace ziemne przy WD widok w kier północnym (09.05)
S3_1957.jpg (80743 bytes) S3_1959.jpg (87563 bytes) S3_1960.jpg (68890 bytes) S3_1961.jpg (72350 bytes) S3_2020.jpg (96906 bytes)
Prace ziemne przy WD widok w kier WD5  (09.05) Prace ziemne przy WD widok w kierunku WD5 (09.05) Prace ziemne przy WD widok w kier WD5 (09.05)

Prace ziemne przy WD widok w kier północnym(09.05)

Zasypana już dolina między wzgórzami widok z WD w kier południowym (10.05)
S3_2017.jpg (60301 bytes) S3_2016.jpg (59583 bytes) S3_2014.jpg (91125 bytes) S3_2011.jpg (59732 bytes) S3_2009.jpg (84798 bytes)
Widok w kier WD na usypany nasyp w dolinie (10.05)   Widok w kier WD, nie przekopane jeszcze wzgórze (10.05) Struktura geologiczna (węgiel brunatny?) (10.05) Widok ze wzgórza w kier  WD (10.05) ... i w kier WD5. Widać budowany wiadukt WD6 (10.05)
S3_2008.jpg (59854 bytes) S3_2010.jpg (85803 bytes) S3_1913.jpg (93633 bytes) S3_1915.jpg (64027 bytes) S3_2003.jpg (55308 bytes)
Wiadukt WD6 i budowane nasypy w dolinie Warty (10.05) W głębi WD6, na środku zdjęcia widać linię kolejową nad którą przebiegać będzie wiadukt WD4 (10.05) Widok z kier zachodniego na budowę wiaduktów WD4 i WD5 (09.05) Widok z kier zachodniego na budowę wiaduktów WD4 i WD5 (09.05) ... i ten sam widok miesiąc później (09.05)
S3_2000.jpg (63678 bytes) S3_1988.jpg (68559 bytes) S3_1980.jpg (77510 bytes) S3_1981.jpg (77765 bytes) S3_1984.jpg (80727 bytes)
Wiadukt WD6 (nad linią kolejową Gorzów-Kostrzyn) w budowie (09.05) Nasyp na prawym brzegu Warty prowadzący na przeprawę mostową (09.05) Ten sam nasyp widziany od strony przyczółka mostu (09.05) ... i jeszcze raz (10.05) Budowa filarów mostu na prawym brzegu Warty w głębi widoczny drugi brzeg... (10.05)
S3_1987.jpg (55995 bytes) S3_1989.jpg (50486 bytes) S3_2064.jpg (63551 bytes) S3_2068.jpg (57454 bytes) S3_2078.jpg (55955 bytes)
Prace na lewym brzegu Warty (10.05) A tu będzie most... (10.05) Filary mostu widok na północny brzeg Warty (10.05) Filary wiaduktu mostowego na lewym brzegu Warty (10.05) Przyczółek południowy wiaduktu mostowego (10.05)
S3_2059.jpg (64086 bytes) S3_2061.jpg (60745 bytes) S3_2057.jpg (43177 bytes) S3_2052.jpg (53125 bytes)
Gotowy nasyp z mostu w kier południowym... (10.05) ... i początek gotowego już od dwóch lat odcinka obwodnicy (10.05)  Początek budowy obwodnicy od strony południowej (10.05) Gotowy od 2 lat odcinek obwodnicy (10.05)

11.2005 - 12.2005


         
S3_2362.jpg (31258 bytes) S3_2113.jpg (50168 bytes) S3_2366.jpg (59550 bytes)
Wiadukt WD1 w budowie (12.05) Nasypy WD4 i WD5 w budowie... (11.05) i gotowe już już podpory (12.05)
 
 03.2006 - 04.2006

         
S3_2720.jpg (66788 bytes) S3_P3040253.jpg (49881 bytes) S3_P3040257.jpg (53213 bytes) S3_P3040239.jpg (62979 bytes) S3_P3040243.jpg (55197 bytes)
Wiadukt WD1 od strony Gorzowa (03.06) Wiadukt WD1 (03.06) Wiadukt WD1 (03.06) Wiadukty WD4 i WD 5 z trochę innej strony... (03.06) Wiadukt WD6 nad linią kolejową (03.06)
S3_P3040220.jpg (50754 bytes) S3_P3040218.jpg (55111 bytes) S3_2708.jpg (43945 bytes) S3_2768.jpg (61916 bytes) S3_2772.jpg (68825 bytes)
Nasypy WD7 na drodze lokalnej (03.06) Nasypy WD7 (03.06) Przyczółek północny mostu nad rz.Wartą (03.06) Konstrukcja przęsła w budowie (04.2006) Filary mostu i wiaduktu widok w kier. południowym (04.06)
S3_2787.jpg (57869 bytes)
Mostu na razie nie widać... (04.06)
 
05.2006 - 06.2006        

         
Tu będzie zjazd z obwodnicy, kierunek północny (05.06) Wjazd na wiadukt WD1, widok od północy (05.06) Wiadukt WD1 (05.06) W tym miejscu miał powstać wiadukt WD3, z którego ostatecznie zrezygnowano (05.06) Budowa małego wiaduktu WD (05.06)
         
Wiadukt WD6 już prawie gotowy (05.06) Most w budowie i nasypy przyczółka północnego(05.06) Przęsło łukowe w budowie (05.06) 1/4 przęsła łukowego, całe będzie miało długość 120m (05.06) cd (05.06)
 
cd (05.06) Nasuwanie przęsła mostu na prawym brzegu (05.06) Nasyp na lewym brzegu Warty (05.06) Nasuwanie przęsła mostu na lewym brzegu Warty (05.06)   
Na miejscu wiaduktu WD3 powstanie przejście dla pieszych (06.06) Zamiast wiaduktu WD3 powstanie nowa, nie ujęta w projekcie, droga do m. Chróścik (06.06) Mały wiadukt WD na śródleśnej drodze (06.06) Betonowanie wiaduktu WD5 (06.06) Przęsło łukowe mostu na Warcie (06.06)
     
Ten sam widok? (06.06) ...chyba nie (06.06)      
       
07.2006-08.2006        

         
 
I przęsło już prawie gotowe (07.06) Wiadukt mostu na lewym brzegu Warty (07.06) Most widziany z lewego brzegu (07.06) Przepusty pod nasypem drogi są gotowe do montażu (07,06)  

Wiadukty WD4 i WD5 (07.06) WD5 od strony południowej (07.06) Filary WD4 od strony północnej (07.06) Odcinek przy WD na którym pozostało jeszcze wiele do zrobienia (07.06) Zamiast wiaduktu WD3 powstało małe przejście podziemne (07.06)
     
Widok na WD1 od strony Szczecina (07.06) Prawie gotowy wiadukt WD1 (07.06)      
Nasuwanie przęseł mostu trwa (08.06)

Przęsło łukowe w całej okazałości (08.06)

Szalunki pod wiaduktem WD4 (08.06)  Wiadukty WD4 i 5, na drugim planie WD6 (08.06) Przekopane wzgórze z widokiem na dolinę Warty (08.06)
Widok w kierunku WD (08.06) W głębi wiadukt WD po którym będzie przebiegał jeden ze szlaków rowerowych (08.06) I jeszcze raz budowa małego wiaduktu WD (08.06) Nasyp i widok na wiadukt WD od strony północnej (08.06) Już niedługo układany tu  będzie asfalt okolice WD1(08.06)
       
Wiadukt WD1 (08.06)        
       
09.2006-12.2006        

         
Most spiął już brzegi Warty...  (09.06) ... (09.06) ... i trochę bliżej (09.06) Budowa wiaduktu WD8 na drugim planie most na Warcie (09.06) Podbudowa drogi (09.06)

Gotowy wiadukt WD5 oraz WD4 w budowie (09.06) Budowa wiaduktu WD7 (09.06) Ukazujący się powoli wiadukt WD4 (10.06) Na niektórych odcinkach (WD) ułożono już pierwsze warstwy asfaltu,.. (10.06) Widok na WD (10.06)
 
Wiadukt WD (10.06) Jeden z wysokich nasypów widok z WD w kier. WD1 (10.06) Odcinek w pobliżu wiaduktu WD1 (10.06) Wiadukty WD4 iWD5 (11.06)  
Most i estakada nad rozlewiskami Warty w całej okazałości (12.06) Widok od strony północnego przyczółka (12.06) Przęsło łukowe (12.06) Wiadukt WD8 widok od strony mostu na Warcie (12.06) I trochę bliżej (12.06)
Nowy most widoczny jest już z Winnej Góry czyli prawie z centrum miasta. (12.06) Prawie wykończony wiadukt WD (12.06) ... ten sam wiadukt (12.06) Widok z wiaduktu WD w kierunku południowym (12.06) Skarpa, która okazała się niestabilna (12.06)
Widok z wiaduktu WD w kierunku północnym (12.06) Części trasy przecinające doliny zbudowano na bardzo wysokich nasypach (12.06) Na nasypach zieleni się trawka, ani śladu śniegu... a to przecież grudzień (12.06) Węzeł północny, wiadukt WD1, po prawej widoczny zjazd (12.06) Węzeł północny widok na wjazd i zjazd, widoczna istniejąca DK3 (12.06)
       
Zamiast wiaduktu WD3 powstanie nowa droga (12.06)        
       
01.2007-04.2007        

 
Tu zaczyna się istniejący już odcinek obwodnicy...(02.07) ... a w oddali budowany most przez rz. Wartę (02.07) Widok na most... (02.07) Wiadukt WD1 (02.07) Wiadukt WD1 (02.07) 
Wiadukt WD1 (02.07) Jeden ze zjazdów przy WD1 (02.07) Zaczyna się przebudowa obecnej DK3 na Szczecin, objazdy przebiegną już częścią nowo budowanej trasy (03.07) A tak to wygląda od strony Szczecina (03.07) Wjazd od strony Szczecina na nowy odcinek drogi i wiadukt, na razie to tylko objazd (03.07)
Obecna DK3, po prawej w głębi wjazd na obwodnicę, po lewej pobiegnie S3 na Szczecin (03.07) Wjazd na obwodnicę, w oddali widoczny WD1(03.07) Widok z obwodnicy w kier. północnym, stara DK3 i miejsce gdzie będzie dalszy ciąg S3 (03.07) Widok z wiaduktu WD1, na razie to tylko objazd (03.07) Dalszy ciąg objazdu na nowej S3 (03.07)
Wjazd na S3 przy WD1(03.07) Wiadukt WD (03.07) Część obwodnicy biegnie po wysokich nasypach i przecina wzgórza  (03.07) Tu droga biegnie powyżej koron drzew (03.07) Szosa przecina stosunkowo głębokie doliny (03.07)
 
I jeszcze jeden nasyp(03.07) Jeden z odcinków niedaleko WD4 (03.07) Wiadukty WD5, WD6, WD7. WD4 tym razem niewidoczny (03.07) Widok z WD4 w kier północnym (03.07)  
 
Wycinka lasu zwiastuje rychłe rozpoczęcie budowy S3 w kierunku na Szczecin (03.07) Nowa szosa przebiegnie już innym śladem niż obecna DK3 (03.07) Obok obecnej DK3 powstanie S3 (03.07) ... (03.07)  
Prawie gotowy WD8 (04.07) WD8 od strony Gorzowa (04.07) Obwodnica między WD7 a WD8 (04.07) Wiadukt WD7 (04.07) Wiadukt WD6, pod nim linia kolejowa do Kostrzyna.
Węzeł zachód z WD4 i WD5 nad ulicą Kostrzyńską (04.07)  Widok z trochę innej strony (04.07) Wiadukty WD4 i WD5 (04.07) Wiadukty WD4 i WD5 (04.07) Wiadukt WD4 (04.07)

 

Zjazd z WD5 w kier. Kostrzyna (04.07) Rozlewiska Warty, w tle nowy most (04.07)  Trasa w pobliżu WD4 przecina wysokie wzgórza. (04.07) Bardzo wysokie nasypy stwarzają problemy... (04.07) Osunięcie nasypu w tym miejscu spowodowało konieczność wymiany części podbudowy (04.07) 
W tym miejscu warstwy wodonośne wymusiły potrzebę dodatkowego umocnienia skarp (04.07)  Obsuniętą ziemię na skarpach zastępuje się tłuczniem granitowym (04.07) Przejście podziemne na miejscu nie zbudowanego wiaduktu WD3 (04.07) Tu miał być wiadukt WD3, teraz droga lokalna będzie ślepa. (04.07) Nowa droga wybudowana zamiast wiaduktu WD3 (06.2007)
       
06.2007-07.2007        

Część obwodnicy jest już prawie gotowa (06.2007) Widok na wiadukt WD oraz umocnione już skarpy (06.2007) Do wiaduktu WD prowadzą nowe odcinki asfaltowych dróg (06.2007) Wiadukt WD z odcinkiem nowej drogi (06.2007) Trwa umacnianie i zakładanie drenażu na jednej ze skarp (06.2007)
Zakończono już naprawę podbudowy małego odcinka drogi, trzeba jeszcze położyć asfalt (06.2007) Węzeł północ, wiadukt WD1 (07.2007) Wiadukt WD6 (07.2007) Wiadukty WD6, WD7 i prawie niewidoczny między drzewami WD8, po lewej most na Warcie (07.2007) Węzeł zachód, wjazd na obwodnicę od strony Kostrzyna (07.2007)
       
Ten sam wjazd po prawej oraz wiadukty WD4 i WD5 - zjazd na Kostrzyn (07.2007)   .    
       
08.2007-09.2007        

Wiadukty WD4 i WD5 w miesiąc później (08.2007) .. (08.2007) Ekrany tłumiące hałas (08.2007) Malowanie pasów przy węźle "Zachód"(08.2007) Węzeł "Zachód"... (08.2007)
...i trochę bliżej (08.2007) Odcinek "leśny" (08.2007) ...i trochę bliżej (08.2007) Kolejny odcinek jest juz prawie gotowy (08.2007) ... (08.2007)
I kolejny... (08.2007) Zobaczymy czy umocnienia skarp zdadzą egzamin (08.2007) Granitowe umocnienia skarpy (08.2007) Trochę więcej światła? :) (08.2007)  Tak wygląda most z wieży gorzowskiej Katedry (08.2007)
10.2007 - 11.2007      
Tej zakładki miało już nie być... otwarcie obwodnicy było planowane na wrzesień 2007 (czyli prawie rok po terminie). Teraz w obliczu ostatnich doniesień prasy nie wiadomo czy otwarcie nie przesunie się do wiosny 2008! Sen to czy jawa?

Obwodnicę na szczęście otwarto 26.11.2007.

  Do obwodnicy zachodniej Gorzów jakoś nie ma szczęścia. Poprzednio przez wiele lat tę potrzebną inwestycję z braku środków odsuwano na przyszłość a kiedy w końcu zapadła decyzja o budowie trasy S3 i obwodnicy Gorzowa wykonawca nie dotrzymał terminów. Pierwotnie cała kilkunastokilometrowa obwodnica miała być otwarta w grudniu 2006 roku! Następny to czerwiec 2007 i wrzesień 2007. W tej chwili jak podaje prasa być może uda się dopuścić do ruchu tą potrzebną drogę w listopadzie inaczej pojedziemy nią dopiero na wiosnę 2008 co zakrawało by na skandal. Wszystko przez wady budowlane, wykryte podczas odbioru, które to wykonawca musi poprawić. Ile mu to zabierze czasu? Biorąc pod uwagę ślamazarność budowy być może wiele. Z drugiej jednak strony wydaje się że sama droga mogła by przejąć ruch od zaraz. Nawierzchnia już dawno jest położona gotowe są wiadukty i most przez Wartę, namalowane znaki poziome i ustawione tablice informacyjne. Nic tylko jechać... Obwodnicę wreszcie otwarto 26.11.2007 prawie rok po pierwotnym terminie ale dla mieszkańców Gorzowa jest to data historyczna. Wreszcie z ulic miasta zniknie kilka tysięcy przejeżdżających  tedy codziennie pojazdów w tym kawalkady tirów niszczące ulice i zatruwające hałasem, spalinami i brawurową jazdą życie mieszkańców.

         
   
    Kierunek Szczecin - widok na węzeł północ. (10.2007) I widok w kierunku południowym. (10.2007) Wiadukt WD widok z północy (10.2007)
Ten sam wiadukt w widoku z południa (10.2007) Umocnione skarpy (10.2007) Wjazd od północy na wiadukt WD4 i WD5 (10.2007) Wiadukt WD8 (10.2007) Widok z WD8 w kierunku północnym  (10.2007)
Widok z WD8 w kierunku południowym (10.2007) Wjazd na most (10.2007) I z trochę innej strony (10.2007) Most na Warcie (10.2007) Od strony Północnej (10.2007)
Wiadukt i most od strony północnej (10.2007) Przęsło łukowe (10.2007) Widok w kierunku południowym (10.2007) Widok w kierunku północnym (10.2007) Przęsło łukowe i wiadukt na lewym brzegu Warty (10.2007)
         
       
Widok na wiadukt na lewym brzegu Warty (10.2007)        
         

Wiadukt WD8 (10.2007)        
       
06.2008        

     
Problemy z osuwającymi się zboczami zaczęły się już w styczniu 2008. miesiąc po otwarciu...(06.2008) Widoczne mniejsze i większe osunięcia zboczy. (06.2008)      
       
11.2008        

Prace nad umacnianiem osuniętych skarp zaczęły się dopiero pod koniec 2008 roku. (11.2008) Jedna strona jest już prawie gotowa. (11.2008) Wymieniono i zagęszczono wierzchnią warstwę skarp. Po tej stronie za kilka lat budowana będzie druga jezdnia... (11.2008) Układanie drenażu. (11.2008) Drenaż gotowy, zostało tylko pokryć nasyp matami i zasiać trawę... czy się przyjmie w listopadzie?(11.2008)
       
Ruch, pomimo utrudnień, odbywa się normalnie i  sprawnie. (11.2008)        
       
12.2008        

Gotowe umocnienia skarp. Widoczny drenaż z tłucznia granitowego. (12.2008) Gotowe umocnienia skarp. Widoczne wzmocnienie z tłucznia granitowego i wbitych drewnianych kołków. (12.2008) Gotowe umocnienia skarp. Widoczne wzmocnienie z wbitych drewnianych kołków. (12.2008) Gotowe umocnienia skarp. Widoczny drenaż z tłucznia granitowego.  (12.2008) A tak wyglądało to poprzednio, przed osunięciem się w styczniu 2008 - Umocnione skarpy (10.2007)
     
A tak wyglądało to poprzednio, przed osunięciem się w styczniu 2008 - Umocnione skarpy(08.2007) A tak wyglądało to poprzednio, przed osunięciem się w styczniu 2008 - Umocnione skarpy (08.2007)      
         
Zdjęcia © FORTI 2005-2008

Prawa autorskie
Uprzejmie informuję, że serwis ten chroniony jest prawem autorskim. O ile nie jest to zaznaczone inaczej, wszelkie prawa są zastrzeżone. W szczególności prawami autorskimi chronione są zawarte na stronie: teksty, zdjęcia, grafika, dokumenty, znaki towarowe i inne materiały. Chronione są również wybór i układ prezentowanych treści. Cała zawartość serwisu przeznaczona jest wyłącznie do użytku własnego użytkownika serwisu. Wszelkie wykorzystywanie do celów komercyjnych materiałów zawartych na stronie  wymaga uprzedniej pisemnej zgody
autora.


Sponsor: Współpraca:


 
- serwis notebooków, komputerów i drukarek Fortyfikacje w Polsce 
- okablowanie budynków, sieci komputerowe - MRU, Wał Pomorski, Mapa Fortyfikacji
- produkcja stron WWW

 

- Galerie zdjęć
Serwis notebooków

Webdesign and photos by FORTI ©